HIND: 2500
TALLINNAS SUUR-SÕJAMÄE 10A või e-keskkond ZOOM, Google Meet
TARTUS SOOLA 6 või e-keskkond ZOOM, Google Meet
RAKVERES LAI 7 või e-keskkond ZOOM, Google Meet
JÕHVI, KUTSE 13 või e-keskkond ZOOM, Google Meet
PÄRNUS RÜÜTLI 44 või e-keskkond ZOOM, Google Meet
KOOLITUS TOIMUB IGA KUU KOKKULEPPEL KUNI KOLME KUU JOOKSUL
29.11-21.02
9.12-21.02
11.12-28.02
8.01-28.02
17.01-31.03
20.01-31.03
5.02-31.03
20.02-30.04
6.03-30.04
Koolituse sisu vastab kutseõpetaja kutsestandardi taseme 5 ja 6 nõuetele.
Õppekava kogumaht ak. tundides (45 min.) 160 ak/h, millest 50 auditoorne ja praktiline töö ja 110 ak/h iseseisev töö. Õppepäev on 12 ak/h.
Õppekavarühm: Kasvatusteadus
Õppe alustamise nõuded: Keskharidus või sellega võrdsustatud haridustase, arvutikasutamise oskus. Veebiõppes osalejal vajalik arvuti ja interneti olemasolu.
Koolituse eesmärk: Koolituse läbinu on omandanud esmased teadmised ja oskused kutseõpetajana.
Sihtrühm: Pedagoogilise ettevalmistuseta alustavad ja tegutsevad kutseõpetajad
Õppeaja kestus: toimub kahe kuu jooksul 4 päeva. 12 ak-tunnine õppepäev toimub 2 korda nädalas järjest.
Õpiväljundid: Koolituse läbinu:
- mõistab kutseõppe korraldust ja kutseõpetaja rolle ja vastutust õppe-kasvatusprotsessis; planeerib, viib läbi õppetunde ja hindab õppijate õpiväljundite saavutamist õppekavast lähtuvalt;
- analüüsib enda tegevust õpetajana kvalifikatsiooninõuetest lähtuvalt.
Õppe sisu (peamised teemad);
I Õppimine. Õppimise käsitusi. Õpioskuste kujunemine. Õpimotivatsioon. Õppimist soodustava keskkonna loomine. Õppija individuaalsus ja sellega arvestamise võimalusi
II Õppeprotsessi kavandamine õppekavast tunnikavani. Kutseõppe korraldus. Õppekeskkond ja õpivara kutseõppes. Õppetegevuse dokumenteerimine, kutseõpetaja dokumentatsioon. Väljundipõhise õppe alused. Kooliõppekava koostamise põhimõtted. Mooduli rakenduskavade koostamine ja arendus. Üldõpingute ja võtmepädevuste lõimimine erialaõppes
III Õpetamine. Kutseõpetaja rollid õppe-kasvatusprotsessis. Esmakursuslaste kohanemise toetamine. Õppimist mõjutavad psühholoogilised tegurid.
Mõjutusvahendid. Juhendamine ja mentorlus. Teooriatunni ettevalmistamine ja läbiviimine. Praktilise tunni ettevalmistamine ja läbiviimine. Teooria- ja praktikaõppe lõimimine. Õppe- ja hindamismeetodite rakendamine. Iseseisva töö planeerimine ja juhendamine. Õpiväljundite saavutatuse hindamine, sh kujundav ja kokkuvõttev hindamine. Õppematerjalide koostamine. Infotehnoloogia vahendite kasutamine õppeprotsessis. Praktilise õppe ja praktika ettevalmistamine, läbiviimine, juhendamine ja hindamine.
IV Kutseõpetaja professionaalne areng. Kutseõpetaja töö tulemuslikkuse hindamine. Õpetaja enesehindamine. Õpetaja kutse-eetika. Inimväärtused kasvatuse alusena. Võrgustikud ja koostöö kutseõppes.
Õppemeetodid: loeng, arutelu, rühmatöö, ajurünnak, praktilised ülesanded ja seminar, iseseisev töö.
Iseseisev töö: antud õppeülesannete täitmine õppepäevade vahelisel perioodil
Arengumapi koostamine ja esitlemine.
Õpingute lõpetamise tingimuseks on:
• Osavõtt vähemalt 100% auditoorses töös ja seminaridel;
• Kõikide antud õppeülesannete täitmine ja arengumapi koostamine ning esitlemine.
Hindamismeetodid ja –kriteeriumid:
•õpiväljundite saavutamist hinnatakse jooksvalt koolituse käigus kõikide esitatud iseseisvate tööde põhjal ning koolituse lõpul esitatud ja esitletud arengumapi alusel. Koolituse jooksul kasutatakse läbivalt kujundavat hindamist. Hindamine on mitteeristav.
Õpiväljundi saavutamisel väljastatakse õppijale tunnistus. Õpiväljundi mittesaavutamisel väljastame tõendi kursusel osalemise kohta.
• Tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
• Tõend juhtudel, kui õpiväljundid jäid omandamata kuid õppija võttis osa õppetööst või kui õppija osales õppetööl osaliselt. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.
Koolitaja andmed:
Marju Teiva, 2019 Tallinna Ülikool Kutseõpetaja magister, kutsetunnistus kutseõpetaja tase 7. 2006 Tallinna Majanduskool maksunduse rakenduskõrghariduse diplom, raamatupidaja, personalitöötaja, õpetaja, koolitaja. Töötanud Maksu- ja Tolliametis revidendina, AS Antista müügikorraldajana, transpordiettevõttes raamatupidajana, personalitöötajana. Täiendanud oma teadmisi ERK koolitustel, personalispetsialisti koolitusel, Maksu- ja Tolliameti, Merit koolitus jt. Üle 20 aasta töökogemusi era- ning riigisektoris. Andecus OÜ, Educus OÜ, Edilon OÜ asutaja ja tegevjuht.
Õppetööks kasutatakse õppeklasse. Õppeklassid on varustatud õppetööks
vajalike nüüdisaegsete tehniliste vahenditega (TV, videoaparatuur, arvutid, diaprojektor, teisaldatav pabertahvel, statsionaarne tahvel koos kirjutusvahenditega). Õppeklassid vastavad tervisekaitse nõuetele.